Ads

Followers

Daisypath Anniversary tickers

My Precious

Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Mohon Anak Dalam Kandungan Sihat & Selamat

Ya Allah..
Lindungilah zuriatku selama dia berada di dalam kandunganku dan berikanlah dia sihat..

Engkaulah yang Maha Menyembuh dan tiada sembuh melainkan penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.



Ya Allah..
Jadikan ia dengan rupa paras yang cantik dan baik serta tetapkan hatinya dalam iman kepadaMu dan utusanMu.



Ya Allah..
Lahirkan ia daripada perutku dengan senang dan selamat. Berikan ia kesihatan yang baik, kepandaian dan kesempurnaan akal fikiran serta berilmu dan beramal.



Ya Allah..
Lanjutkan usianya, sihatkan tubuh badannya, baikkan tingkah lakunya, lancarkan pertuturannya, merdukan suaranya untuk membaca al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad dan segala pujian untuk Tuhan sekalian alam.
Amin.

*i'm not fat, i'm just pregnant*





Sumber : Google


Alhamdulillah kandungan saya sudah mencecah bulan yang keempat dan kami berdua sihat :) Cuma sy belum tahu jantinanya lagi. Biarlah rahsia..hehe..padahal sy sangatlah tidak sabar mahu tahu.. :,) Barang-barang baby pun kami belum beli sebab suami cakap sabar dulu..jangan terlampau excited..hihi :p


Owhh..berat sy naik lagi..kini 57.5kg..ommak aiiiii!!..


53.5kg -> 55.5kg -> 57.5kg -> ??


Sekarang sy tiada masalah pemakanan lagi..sy pun baru beberapa minggu berjinak2 minum Anmum Materna (2 gelas sehari) walaupun baunya kurang menyenangkan..serius macam bau karat :,) Sebelum ni sy mengamalkan minum susu kambing HiGoat.


Dan sekarang ini juga sy sudah mulai tidak tahan panas..uuhuuuu..setiap hari sy rasa panas..berpeluh2..kalau dulu di peringkat awal kehamilan, sy tidak tahan dengan air-cond mahupun kipas..nah, sekarang ni mereka adalah segala2nya!..rasa bahagia bila bersama mereka (^_^)v hihi~

Nurul Farhana

3 comments:

Ija1202 said...

hi...
kalau x silap mmg sepanjang kehamilan berat badan akan naik 10-15kg kan??...
so itu di kira lumrah ibu mengandung ...
yang penting baby ibu & baby sihat.. :)
take care !!

moment said...

take care ye nana..

jgn lupa aku.. hikhik

Nurul Farhana Abdul Wahab said...

[Ija1202] thanks dear ;-)

[moment] wehh! dah lama ke ko tak online? sunyi jekk..aku takkan lupakan ko..nnt ko jadik mama angkat baby aku ^-^