Ads

Followers

Daisypath Anniversary tickers

My Precious

Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Mohon Anak Dalam Kandungan Sihat & Selamat

Ya Allah..
Lindungilah zuriatku selama dia berada di dalam kandunganku dan berikanlah dia sihat..

Engkaulah yang Maha Menyembuh dan tiada sembuh melainkan penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.



Ya Allah..
Jadikan ia dengan rupa paras yang cantik dan baik serta tetapkan hatinya dalam iman kepadaMu dan utusanMu.



Ya Allah..
Lahirkan ia daripada perutku dengan senang dan selamat. Berikan ia kesihatan yang baik, kepandaian dan kesempurnaan akal fikiran serta berilmu dan beramal.



Ya Allah..
Lanjutkan usianya, sihatkan tubuh badannya, baikkan tingkah lakunya, lancarkan pertuturannya, merdukan suaranya untuk membaca al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad dan segala pujian untuk Tuhan sekalian alam.
Amin.

*belum rezeki*

Semalam sy check online keputusan pertukaran sy..dan..keputusannya agak mengecewakan.. :( Permohonan sy tidak diluluskan..hmm..berjauhan lagi la nampaknya.. :((



Nurul Farhana

*merapatkan hubungan*

(Gambar hiasan)

Secara umumnya, tidak ada masalah untuk melakukan hubungan intim ketika sedang hamil. Malah hubungan intim ketika hamil mempunyai kesan berlainan daripada biasa. Ini kerana ketika hamil, vagina mempunyai lebih lubrikasi dan cairan. Disebabkan lebih banyak pengaliran darah ke bahagian pelvis dan vagina, orgasme yang dialami akan menjadi lebih hebat.

Posisi Hubungan Intim Ketika Hamil

1. Woman on top.
2. Spooning (suami dan isteri dalam keadaan mengiring dimana suami berada di belakang)
3. Hands and knee (isteri berada dalam kedudukan merangkak)
4. Posisi duduk, isteri duduk di atas riba suami.

Apa yang penting, pastikan hubungan intim ketika hamil tidak memberikan tekanan atau beban kepada perut isteri. Buat isteri, jangan segan dan malu untuk berkomunikasi dengan suami ketika sedang melakukan hubungan intim. Namun, jika kamu (isteri) merasa tidak begitu selesa, banyak lagi cara lain yang boleh dilakukan untuk mencapai kepuasan seksual. Ini termasuk sentuhan fizikal, urutan, cumbuan, pelukan, ciuman, fingering dan mutual masturbasi. Paling mustahak, keputusan perlu dibuat bersama dan harus dipersetujui oleh kedua-dua pihak demi untuk merapatkan hubungan suami isteri :-)

Walau bagaimanapun, terdapat beberapa keadaan di mana hubungan intim akan membahayakan kandungan, dimana isteri pernah mengalami keguguran atau pernah bersalin tidak cukup bulan, isteri mengalami masalah placenta previa (keadaan di mana plasenta menutup bukaan rahim), isteri mengalami pendarahan atau pasangan menghidap penyakit kelamin.



Nurul Farhana



*26 weeks*

♥ 26 weeks ♥
At this stage, my lil' angel might learn to recognise and response to daddy's voice :-) How about mommys? Sure-lah dia kenal sebab hari2 dia dengan mommy. Suara daddy cuma dapat didengar once a week je T__T


Nurul Farhana

*breastfeed*





Nurul Farhana

*ouchh*

17 Mei 2010 : Pemeriksaan bulanan di klinik :)



Alhamdulillah setakat ini sy tidak mengalami sebarang masalah, kandungan sy juga sihat dan aktif di dalam. Hari ini sy menerima suntikan kancing gigi. Agak sakit sedikit dan sengal2 nya masih terasa lagi.



Hari ini juga ada sambutan Hari Guru di sekolah bertemakan "Guru Pembina Negara Bangsa" dan setiap tahun guru wajib menyertai acara. Ohhh..sy masih boleh berlari menggelecek bola hoki bagi acara sukaneka ;-) Walaupun team sy kalah, namun kemeriahannya dapat dirasai. Buat semua warga pendidik : SELAMAT HARI GURU.



Nurul Farhana


*May Day Basket*

Wedding Inspiration
May day basket on your wedding ;-)




:: Tutorial ::









RSCButton2010



Nurul Farhana

*berbaloi*



















Kakak ipar sy menghadiahkan ini kepada sy ^_^ Tak sabar rasanya nak guna untuk baby H**** :) Nanti sy ingat nak survey2 brand ni untuk baby..walaupun harganya agak mahal, namun sy rasa ianya berbaloi-baloi.


Express Electric Steam Steriliser




Express Bottle & Babyfood Warmer
Contains : Bottle warmer, baby food container, 4 x weaning spoon, 3 x sealing discs



Express II Microwave Steriliser
Contains : 1 x Avent feeding bottle (125ml), 1 x Avent feeding bottle (260ml), 1 x 0-3 months pacifier



 
Nurul Farhana

*jauh perjalanan luas pemandangan*

Pejam celik pejam celik sekejap je masa berlalu. Rasa cam baru je lagi manja2 dengan mak..tup tup tup tak lama lagi sy plak bakal jadi mak..insyaAllah :)





Hmm..dah 3 hari sy rasa tak sedap badan :( Semacam je kembung perut ni. Mencucuk2 sampai rasa nak menangis T_T Ini semua gara2 makan laksa di sekolah. Mungkin bunga kantan tu penyebab angin sebab ianya sejuk. Tak pernah2 kembung seteruk ini selama sy hamil. Dah la sy ni jenis yang susah nak keluarkan angin..baik sendawa mahupun kentut memang susah..kalau dapat keluar memang rasa lega. Sy minum syrup MMT pun angin masih tak keluar. Terasa angin tu bergolak je di dalam. Dan, angin tu juga telah naik hingga ke kepala. Ya Allah pening nya Tuhan sahaja yang tau :( Hari ni sy minta izin GPK untuk pulang awal sebab sy betul2 pening. Rasa nak pitam..memandu 30 minit untuk sampai ke rumah rasa macam 3 jam.. Sekarang pun masih terasa kepala ni berdenyut2..





Oh ya, 12hb Jun nanti suami ajak ke Kedah..ada kenduri kawen katanya :) Sy pun tak pernah berjalan2 ke sana. Baru2 ni sy ikut suami pulang ke JB. Dari Temerloh terus ke KL, kemudian terus ke Skudai, Larkin dan Kg. Melayu Pandan (rumah tok). Dalam perjalanan pulang dari JB kami singgah ke Ayer Keroh dan Banda Hilir, Melaka. Walaupun penat tapi seronok (^_^)


Nurul Farhana